donderdag 10 oktober 2013

Leuk!

Omdat er in bijna elke dag wel zo'n leuk lichtpuntje te vinden is.

* Voor wie net zo enthousiast is over hardlopen als ik: the terrible & wonderful reasons why I run long distances. Vooral deze maakte me aan het lachen :)

* Rode herfstbomen en -blaadjes overal

* Een kaart op de post doen voor een vriendin die jarig is (sowieso al leuk) en dan onderweg een enthousiast goudblond hondje tegen komen

* De ochtendlucht, zo mooi lichtblauw met strepen rood en oranje

* Being my own salad girl, dat schreef ik laatst op als voornemen voor oktober. Ik wilde dat meisje zijn die zelf salades meeneemt for lunch. Dus besloot ik haar te worden. Omdat radicale veranderingen voor mij niet werken*, doe ik het rustig aan. Ik sta elke ochtend wat eerder op en maak een simpele salade. Het is vooral een side-salad (hoewel ik er wel even over doe om hem op te eten); ik eet ook nog boterhammen zoals eerst. Ik neem dus eigenlijk méér eten mee dan voorheen. Desondanks vraagt iedereen welk dieet ik doe.**

* Een meneer van een jaar of 70, die in de trein aan het vingerhaken is. Te lief dat hij me dan ook nog een fijne dag wenst als ik uitstap!

* Plannetjes maken

* Onverwachte berichtjes op je telefoon

* Lekker slapen

* Radicale veranderingen, met uitzondering van vegetarisch eten, vind ik moeilijk vol te houden op de lange termijn. In mijn ideale eetpatroon, waar ik nu naar onderweg ben, zou ik nóg een heleboel veranderen. Omdat ik graag iets wil bereiken voor langere tijd en niet alleen voor twee weken in oktober, doe ik het stap voor stap. Ik heb nu drie nieuwe gewoontes gekozen en die ga ik proberen twee weken vol te houden. Daarna kan ik misschien iets toevoegen.

** Of mensen maken stomme opmerkingen. "Oh, alleen hooi ontbreekt nog" zei een jongen vandaag tegen me.
Ik keek naar het broodje dat hij aan het beleggen was. Wit kaiserbroodje met een plak kaas en schijfjes ei. Ik wilde iets zeggen, maar ik besloot dat ik niet dezelfde tactieken zou hanteren.

5 opmerkingen:

  1. Ik vind gezond eten ook moeilijk, omdat het inderdaad extra tijd kost en omdat ik 's ochtends niet zo'n zin heb in yoghurt oid. Maar wat goed van je! Mooi lijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne dingen :) En you go met de salades, ik sleep er zelf ook altijd eentje mee voor de lunch! Gelukkig krijg ik eigenlijk nooit stomme opmerkingen, hoewel ik af en toe wel een beetje moe word van al dat ge-"dat je dat kúnt!". (Omdat ik nooit weet wat ik terug moet zeggen) Maar niets bedoelds stom, gelukkig,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oooh, herkenning, ik word daar stiekem ook een beetje moe van! Iedereen kan het, het zou juist zo tof (& makkelijk) zijn als we allemaal meer aan gezond eten zouden denken. Ik kan daar echt van dromen; een toekomstbeeld van openbare gebouwen zonder snickersautomaten maar met grote buffetten en verse soep... Of gewoon eerst alleen die automaat weg en dat iedereen een lekkere gezonde lunch meeneemt. :-)

      Verwijderen
    2. Dat klinkt echt fantastisch. Ik wou dat het al zover was. (Of automaten met worteltjes - maar dan zonder al dat plastic. Hmm, dat moet kunnen, ik weet alleen nog niet precies hoe.)

      Verwijderen