woensdag 13 maart 2013

Living like Larry - No Impact Chick dag 3 & 4

Leuke dingen dankzij het No Impact Week project

* In een tweedehands-kleding winkel:
Een man, een jaar of 30: "Is dit pak gereserveerd? Het hangt hier zo mooi."
- Nee hoor, het hangt daar om aandacht te trekken.
"Ah, dat is gelukt. Mag ik het passen?"

Vijf minuten later.

Vrolijk: "Wow, het staat perfect! Wat een geluk heb ik vandaag!"
- Het is inderdaad heel mooi getailleerd.
"Het past precies. Zo, dat is tof hè. Wat een geluk heb ik! Zo'n mooi tweedehands pak vinden..."

Terwijl hij afrekent, babbelt de man verder. "Ik had niet echt nodig natuurlijk..."
"Nee," zegt de vrouw achter de kassa, "maar dat geldt voor ons allemaal, toch?
We hebben al genoeg, maar deze hadden we nog niet."

Blij als een kind verliet de man de winkel - en ik ook. Wat een mooie eigenschappen, om zo blij te worden van kleine dingen. Zelf vond ik niets, maar dat gaf niks.

* Eindelijk dat nieuwe fietsslot gaan gebruiken. Mijn oude extra slot was een ketting. Om die tegen roest te beschermen had ik van een lege binnenband een hoes gemaakt (de simpelste DIY allertijden!). Alleen, na een paar jaar was die hoes toch wat kapot gegaan, en de ketting begon te roesten. Ik had al een nieuw slot gekocht, maar nooit de moeite genomen om deze ook te gaan gebruiken, want af en toe roestte de oude ook niet... en het ging ook nog wel... Maar ondertussen moest ik wel heel goed opletten geen roestvlekken op mijn kleding of schoenen te krijgen. Niet echt ideaal dus, en in het kader van netjes op je spullen zijn heb ik vandaag eindelijk mijn nieuwe fietsslot in gebruik genomen :)

* Al nadenkend (hoe een leuk cadeau te regelen zonder iets nieuw te kopen?), belandde ik in een tweedehands boekwinkel. Hoewel ik het een beetje benauwd kreeg van de overweldigende hoeveelheid boeken, bleef ik zoeken. Naar welk boek, geen idee, maar tussen zoveel zou toch vast iets passends staan? Ik had de tijd, ik nam de tijd. En zo vond ik Duizend schitterende zonnen voor €3, niet van nieuw te onderscheiden. Nu maar hopen dat ze die nog niet gelezen heeft, en anders is het boek het herlezen vast waard. Tweedehands cadeautje: check!

Minder leuk: het afval stapelt zich op en laat zich moeilijk minderen. Ik ga nu een halve kilo wortels uit hun plastic halen...

1 opmerking:

  1. Ja, lastig heh? Ik dacht er achteraf nog over na, zo'n avondje in cafeetjes levert toch ook best wat afval op. Wel goed voor je bewustwording though, want daar had ik eerder nooit bij stil gestaan..

    BeantwoordenVerwijderen