dinsdag 6 december 2011

Pannenkoeken met nutella

En uiteindelijk heb ik mezelf er dan toch bijna bovenop. Gekke dansjes op mijn kamer terwijl ik over minder dan 12 uur een tentamen moet maken waarvoor ik nog niet geleerd heb -  wel netjes alle stof doorgenomen op de tijden dat dat verwacht werd. Maar gestudeerd, dat niet. En ja, daar haat ik mezelf voor.

Maar iemand zei me, dans maar, en ik leer dat dat de scherpe kantjes eraf haalt. Stuk goedkoper dan drugs ook. Alles wat je nodig hebt is een youtubeplaylist vol uitgaansnummers, een topje en een trainingsbroek waar je vrolijk van wordt. En Facebook, want het helpt ook om ondertussen tóch nog A. in de gaten te houden.

Ineens: HET HEEFT GEEN ZIN. Niet alles gaat zomaar over. Ik controleer tevergeefs en vaak mijn telefoon - die echt wel een toontje afgeven zal, mocht er een sms binnenkomen. Dat doet ie nu niet, want: het scherm is leeg, er zijn geen nieuwe berichten.

Ik kan hier best in blijven hangen, het is niet eens echt naar, als ik maar andere afleiding heb.

Heb ik al een sms, bijvoorbeeld?

Slanke lijn, lijnen. Hij houdt je.

Aán het lijntje.

Lintje? In mijn haar of om mijn middel?

Associatief denken, gedachtenvlucht, confabulaties, ik lijk zelf wel een psychiatrische patiënt.

Bzzt, bzzt. Sms, en alles begint weer opnieuw.

9 opmerkingen:

  1. Kortom: je houdt jezelf ook aan het lijntje. Wat heel herkenbaar is overigens! Leuk geschreven, weer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kennis die betrekking heeft op jezelf. Ik ben nooit tegen cirkeltjes geweest. Al heb ik nog nooit je titel op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar & heel herkenbaar. Maar dansen is altijd goed! En laat je niet gek maken door iets waar je toch niets aan kan veranderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dans maar. En doe maar en huil maar en slaap maar en pannekoeken met nutella toe.

    Loop maar, zou ik ook nog willen toevoegen. Frisse lucht ademt zo lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoopte op een ode aan pannenkoeken met nutella, maar dit is ook herkenbaar, dus ik vergeef je :P Blijven dansen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk geschreven en wat een mooie blog heb je !
    Lekker blijven dansen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk blog! En je moet volgende keer eens proberen de nutella een halve minuut, misschien zelfs korter, in de magnetron te doen (wel eerst goed kijken of dat gouden papiertje eraf is) en dan op je pannenkoek of brood! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. (Pannenkoeken met nutella lijkt me overigens niet erg lekker, of in ieder geval minder lekker dan een ouderwetse appelrozijnenpannenkoek!)

    BeantwoordenVerwijderen